Päť detí a rakovina. Zakladateľ spoločnosti Neddux dnes evanjelizuje na sociálnych sieťach

Tatiana Čižiková

Tatiana Čižiková

Eduard Gómez. Foto: ACI Prensa
Eduard Gómez. Foto: ACI Prensa

Životný príbeh Eduarda Gómeza, generálneho riaditeľa spoločnosti Neddux, ktorá produkuje vzdelávacie filmy, a odborníka na poradenstvo pre nadnárodné spoločnosti, nabral v ostatných rokoch nečakaný smer. Gómez sa po boji s rakovinou vrátil ku katolíckej viere a dal prednosť tomu, čo po Bohu najviac miluje – svojej rodine.

Aj keď Gómez predtým nebol aktívnym používateľom sociálnych sietí, ako uviedol v rozhovore pre portál ACI Prensa, po diagnostikovaní ochorenia v roku 2022 pocítil potrebu zdieľať svoju vieru. „Nikdy som si nemyslel, že použijem sociálne siete na evanjelizáciu,“ priznáva Gómez, ktorý bol na LinkedIn-e aktívny len pre pracovné účely. Jedného dňa však počas svätej omše pocítil volanie: „Pocítil som, že Pán chce, aby som to zdieľal.“

Po rokoch práce v konzultačných firmách ako Arthur Andersen, Ernst & Young, PwC alebo KPMG, kde sa vypracoval na partnera, sa rozhodol založiť si vlastnú firmu a venovať viac času manželke a rodine. „Zanedbal som rodinný život, manželstvo aj čas so svojimi deťmi. V jednom momente som si uvedomil, akú hlúposť robím, a rozhodol som sa zmeniť svoj profesionálny život, aby som sa mohol viac venovať rodine,“ spomína Gómez.

V roku 2020 založil spoločnosť Neddux, zameranú na filmovú produkciu, ktorá poskytuje firmám služby v oblasti online vzdelávania. O dva roky neskôr sa spolu s manželkou zapojili do Projektu manželskej lásky (Proyecto Amor Conyugal), čo je apoštolát založený v Španielsku, ktorý ponúka manželom kurzy a duchovné obnovy inšpirované teológiou svätého Jána Pavla II.

Keď všetko vyzeralo v najlepšom poriadku, prišla v septembri 2022 zdrvujúca správa: Gómezovi vo veku 48 rokov diagnostikovali agresívnu formu rakoviny lymfatického systému, ktorá zasiahla viaceré časti tela. „Predstavte si tú situáciu: päť detí, čerstvo rozbehnutý podnikateľský projekt, množstvo snov a budúcnosť, ktorú som chcel prežiť so svojou manželkou, rodinou a priateľmi,“ vyjadril sa na LinkedIn-e.

Počas hospitalizácie prechádzal pocitmi strachu aj vďačnosti: „Bola to ťažká skúsenosť, pretože človek podlieha panike, prechádza od neistoty k potvrdeniu závažnosti choroby, a zároveň cíti lásku ľudí, ktorí vás podporujú modlitbou, láskavosťou a bratskou láskou,“ zdieľal.

Náročná etapa ho naučila vnímať svoju situáciu z inej perspektívy. Spočiatku si kládol otázku: „Prečo sa mi to deje?“ Neskôr si však uvedomil, že správna otázka znie: „Na čo sa mi to deje?“

V jednom zo svojich príspevkov na LinkedIn-e uvažoval: „Prečo máme problém prijať zlé veci, ktoré sa nám v živote dejú? Prečo nás desia? Prečo sa snažíme kontrolovať všetko, čo sa deje? Nezáleží na tom, či ide o prácu, nasporené peniaze, dom či najnovšie auto, ktoré vlastníme. Raz príde deň, keď budeme musieť odísť a všetko to zostane za nami, bez akejkoľvek hodnoty,“ zdieľal na LinkedIn-e.

Gómez vyjadril nádej, že keď raz príde jeho čas odísť, predstaví sa Bohu ako jeho syn: „Dostal som druhú šancu, aby som sa mohol ďalej učiť a správne robiť svoje úlohy. A môžem povedať, že to robím.“

Pre portál ACI Prensa povedal, že počas posledných dvoch rokov nielenže jeho rakovina prešla do remisie, ale zažil aj veľmi hlboké stretnutie s Bohom. Ako uviedol, práve viera mu pomohla duchovne rásť. Pred deviatimi mesiacmi zverejnil prvý príspevok o svojej ceste transformácie na LinkedIn-e a odozva ho príjemne prekvapila. Prvá publikácia dosiahla viac ako 50 000 pozretí a druhá presiahla 150 000. „Vtedy som si uvedomil, že to bol Pán, kto ma žiadal, aby som sa o túto životnú skúsenosť podelil,“ uviedol.

„Mnoho ľudí mi písalo súkromne a ďakovalo mi, priatelia mi odpovedali cez WhatsApp a niektorí ma žiadali, aby som v tom pokračoval. Myslím, že to bola lekcia od Pána: ‚Píšte tieto veci, lebo pomôžete mnohým ľuďom,‘“ pokračoval.

Úspech jeho príspevkov ukázal, že v dobe, keď sa na sociálnych sieťach zdieľajú zväčša veci s negatívnym nábojom, dokáže osloviť práve úprimné vyznanie viery podložené osobnou skúsenosťou.

Od svojho prvého príspevku zdieľal niekoľko zážitkov o svojej chorobe a o tom, ako mu viera a rodina dodávali silu, aby všetko zvládol s nádejou. Keď niekto na LinkedIn-e vidí príspevok písaný zo srdca, v ktorom autor priznáva svoju slabosť a súčasne sprostredkúva nádeje a radosť uprostred ťažkostí, priťahuje to pozornosť, pretože to nie je bežné.

„Myslím, že katolíci by mali hovoriť o Bohu bez hanby a predsudkov, ale vždy citlivo a vhodne,“ vysvetľuje. Gómez zdôrazňuje, že vo svojich príspevkoch hovorí o Bohu a viere, ale vždy v kontexte choroby a reality, ktorú môžu ľudia pochopiť a s ktorou sa môžu stotožniť.

Eduardo Gómez pokračuje v podnikaní aj v zdieľaní svojej cesty viery, čím svedčí, že aj v profesionálnom a pracovnom svete je miesto pre vieru a že evanjelizácia môže byť účinná aj v digitálnom prostredí, kde možno osloviť ľudí, ktorí by inak ku viere nemali prístup.

Podľa ACI Prensa spracovala Tatiana Čižiková

DoKostola.sk - Päť detí a rakovina. Zakladateľ spoločnosti Neddux dnes evanjelizuje na sociálnych sieťach

Na našej webovej stránke používame cookies, aby sme optimalizovali obsah na základe očakávaní používateľov. Nezbierame žiadne citlivé údaje.